Deadlock Yeni Oyuncu Rehberi

  • Konu Yazar

1724495506661.png

Koridorlar ve Rol Atamaları​

Oyunda koridorlar harita üzerindeki farklı renkler ve şerit şeklinde çizgiler ile ifade edilir. Oyunculara gizli MMR (Matchmaking Rating) eşleşmelerine göre koridor atanır, ancak bunun dışında atama rastgeledir. Her kahraman için sabit bir rol yoktur, yani herkes orman yapmalı ve takıma aktif olarak katkıda bulunmalıdır. Bazı kahramanlar doğal olarak belirli rollere yönelebilse de, satın aldığınız eşyalar ve yeteneklerinizin seviyesini yükseltme sıranız kahramanınızla oynayacağınız rolü belirleyecektir.

Kahramanınızı Seçme​

İstediğiniz kahramanı oynama şansınızı artırmak için, bir maç için sıraya girmeden önce kahraman seçimi sırasında sağ tıklayarak onları favorilere ekleyin. Kahramanınızı favorilere eklemek onu alacağınızı garanti etmez, ancak şansınızı önemli ölçüde artırır. Sıraya girmek için gereken 3 zorunlu kahramandan 2'sini favorilere eklerseniz, neredeyse her zaman her maçta ikisinden birini alırsınız. Mor renk en yüksek gelme şansı, Sarı orta gelme şansı, renksiz seçimler ise en düşük gelme şansını ifade eder.

Ruhları Yönetmek ve Önde Kalmak​

Kendinizi ruhlar konusunda geride buluyorsanız, bunun nedeni büyük olasılıkla koridor aşamasında son vuruşları yapmak ve minyonları reddetmek yerine düşmana hasar vermeye çok fazla odaklanmanızdır. Koridorda ilerledikten sonra, büyük harita hedefleri arasındaki orman kamplarını öldürdüğünüzden ve son vuruşları güvence altına almak için muhafız kulelerinizin veya yakınınızdaki kahramanların yakınındaki minyon dalgalarını "yakaladığınızdan" emin olun. Ruhlarda öne geçmek için yüksek öldürme katılımı ve takım arkadaşlarına yardım etmeyi de içerir. Ek olarak, 3 dakikadan sonra haritanın etrafındaki kasaları ve vazoları kırmak ruh verebilirken, altın idol heykelleri zamanla biriken küçük kalıcı güçlendirmeler sağlar.

Mermi Kontrolü​

Mermilerinizin bitmesi genellikle düşmanlara çok fazla ateş etmenizden veya yüksek sağlık seviyesine sahip askerlere gereksiz yere saldırmanızdan kaynaklanır. Askerlere yalnızca sağlıkları ölüm animasyonlarını tetikleyecek kadar düşük olduğunda ateş etmeniz ve ardından beliren ruh küresini vurmanız gerekir. Ammo Scavenger (Muhtemelen çevirisi: Cephane Çöpçüsü) itemi, bir ruh küresini başarıyla son kez vurduğunuzda cephaneyi geri getirerek size yardımcı olabilir.

Ruh Kürelerini Anlamak​

Bir düşman askerini, kahramanını veya yapısını en son vurduğunuzda, kısa bir süre sonra kaybolan ve size tam ruh değerlerini veren yeşil ruh küreleri bırakırlar. Düşmanlar sizin ruhlarınızı çalmak için bu kürelere ateş edebilir, bu nedenle çekişmeli kürelere ateş etmelisiniz ancak düşman tehdidi yoksa yeşil kürelere ateş etmeyi atlayabilirsiniz. 10 dakika sonra, sadece ruh küresi ruh verir, bu nedenle askerlere son vuruş yapmanız daha az önemli hale gelir.

Zor Koridorların Üstesinden Gelme​

Koridorunuzda zorlanıyorsanız, daha sakin oynayın ve Ekstra Yenileme, Onarıcı Atış ve İyileştirme Ayini gibi yenilenme eşyalarına yatırım yapın. Savunmada kalın, rakip ruh kürelerini çalmaya odaklanın ve takım arkadaşlarınızdan koridorunuza yardım talep edin.

Ormancılık​

Ormancılık değerlidir ve tüm kahramanlar bir dereceye kadar ormancılık yapabilir. Özel bir ormancılık rolü yoktur çünkü kamplar yavaşça yeniden doğar ve asker dalgaları daha fazla ödül sunar. Ana hedeflerle meşgul olmadığınız zamanlarda orman kamplarını temizleyin. Kamplar haritada yeşil üçgenlerle işaretlenmiştir ve zorluk seviyelerini belirtmek için çeşitli semboller bulunur. Ek olarak, “güvenli” kamplar, sağlık pahasına ekstra ruh sağlayan Günahkârın Fedakârlığı makineleri içerir.

Güvence Altına Alınmamış Ruhlar ve Onları Güvence Altına Almak​

Güvence altına alınmamış ruhlar tarafsız orman kamplarından elde edilir ve öldüklerinde başkalarının toplaması için bırakılır. Bu ruhlar zaman içinde yavaş yavaş güvence altına alınır, ancak onları eşyalara harcayarak güvence altına almak daha güvenilirdir. Güvence altına alınmamış ruhların sayısı, ruh sayacınızın yanında kırmızı bir simgeyle gösterilir.

Seviyeler ve Yetenek Puanları​

Seviyeniz, harcanıp harcanmadığına bakılmaksızın bir maçta topladığınız toplam ruh sayısına dayanır. ALT tuşunu basılı tutup sağlık çubuğunuzun sol alt köşesindeki şişe simgesinin üzerine fareyle geldiğinizde yeni yeteneklerin kilidini açma, yetenek puanı (AP) kazanma ve kahramanınızın sağlık ve hasar gibi güç istatistiklerini artırma gibi seviye atlama bonuslarını ne zaman kazanacağınızı görebilirsiniz.

Eşya Satın Alma​

Eşyalar her koridorun yakınında, haritanın ortasında ve üssünüzde bulunan dükkanlardan satın alınabilir. Yakındaki muhafız kulesi yıkıldığında koridor dükkanları kapanır, ancak üs ve orta gizli dükkanlar maç boyunca açık kalır.

Eşya Mağazasında Gezinme​

Eşya dükkânı çok yoğun geliyorsa, ana menüdeki “Kahramanlar” seçeneğine tıklayıp kahramanınızı seçerek oyuncu yapı önerilerini görüntüleyebilirsiniz. Koridor aşamasında, koridor performansınızı artırmak için birkaç Kademe 1 eşya satın almayı hedefleyin, ardından iyi gidiyorsanız temel Kademe 2 eşyaları satın alın. Her eşya kategorisi, silah eşyaları için daha fazla silah hasarı veya can eşyaları için ek sağlık gibi belirli bir bonus sağlar.

Esnek Eşya Yuvaları ve Kilitlerinin Açılması​

Envanterinizdeki eşyalar türlerine göre kategorize edilir ve en sağdaki blok esnek yuvalar için ayrılmıştır. Bu yuvalar herhangi bir kategoriden eşyaları tutabilir ve aşağıdaki sırayla düşman hedeflerini yenerek açılır: bir koridorun yürüteçleri, dört düşman yürüteçlerinin tamamı, bir koridorun üs muhafızları ve düşman üssünün içindeki tapınaklardan biri.

Kahramanınızın Rolünü Öğrenmek​

Kahramanınızı nasıl etkili bir şekilde oynayacağınızı öğrenmek için ana menüdeki “İzle” sekmesini kullanarak özellikle yüksek seviyeli oyuncuların yer aldığı maçları izleyin.

Ruh Gücünü Anlamak​

Ruh Gücü, turuncu olan mermi (veya silah) hasarına benzer şekilde mor renkle temsil edilen bir hasar türüdür. Bazı yetenekler ve kahraman istatistikleri Ruh Gücü ile ölçeklenir ve yukarı oklu mor bir yıldızla gösterilir. Tam ölçeklendirme oyun içinde ALT tuşuna basılı tutularak görüntülenebilir.


Dash Mekaniği​

Dayanıklılık çubuğunuz mavi renkte yanıp sönerek iki sıçrayışla aynı dayanıklılığı kullanan ancak daha fazla mesafe kat eden bir sıçrayışın zamanlamasını gösterir. Bu teknik çatışmaya girmek, kaçmak veya haritada hızla dolaşmak için kullanışlıdır.

Yakın Dövüş ve Savuşturma​

Yakın dövüş saldırıları seviyenize ve silah eşyalarınıza bağlı olarak hasar verir. F tuşuna basarak yapılan savuşturma, size yakın dövüşle saldıran bir düşman kahramanı sersemleterek saldırılarınızdan daha fazla yakın dövüş hasarına karşı savunmasız hale getirir. Savuşturma özellikle Abrams gibi yakın dövüşe çok güvenen kahramanlara karşı kullanışlıdır. Yakın dövüş ayrıca minyon öldürmeyi de sağlar.

Ruh Vazosu​

Ruh Vazosu, maçın 10. dakikasında sarı veya mor koridorlardaki kare çizgilerinin içinde ortaya çıkan bir hedeftir. Taşıyıcıya %25 bonus ve +1 Yetenek Puanı kazandırarak takımınız için ruh toplamak üzere karşıdaki varış noktasına taşıyabilirsiniz. Vazo tarafından üretilen ruhlar reddedilebilir, bu nedenle teslimattan sonra ayrılmadan önce onlara ateş ettiğinizden veya yakın dövüş yaptığınızdan emin olun. Vazo büyü yapma, eşya kullanma veya ateş etme yeteneklerinizi kısıtlar, ancak bir hareket yeteneğiniz varsa, ekstra hareketlilik için vazoyu aldığınız anda etkinleştirebilirsiniz.

Mid Boss​

Middeki boss maçın 10. dakikasında ortaya çıkar ve yenildikten sonra Gençleştirici adında bir eşya düşürür. Bu eşya takımınıza daha hızlı yeniden doğma sağlar, minyonlarınızı ekstra HP ile güçlendirir ve mermi hızınızı artırarak koridorları itmenize yardımcı olur. Mid boss ancak bir DPS kontrolünden geçtikten sonra hasar verilebilir ve savunmasız olması için aktif olarak birine saldırıyor olması gerekir. Gençleştirici ağır bir yakın dövüşle vurularak toplanabilir, ancak düşman takım tarafından çalınabileceğini unutmayın.

Geçiş Hat Mekaniği​

Bir geçiş hattına (teleferiğe) bağlıyken, bir düşman tarafından vurulmak sizi sersemletir, hasara neden olur ve genellikle ölümle sonuçlanır. Çatışma sırasında veya düşmanların yakınında geçiş hatlarını kullanmaktan kaçının. Bir hatta 3 saniye boyunca (veya üssünüzün içinden bağlandığınızda hemen) güvenli bir şekilde bağlandıktan sonra, elinizin etrafında mavi bir parıltıyla gösterilen, vurulmaya karşı bağışıklık kazandıran bir güçlendirme kazanırsınız.

Hareket Hızı ve Koşu Hızı​

Her kahramanın ekranınızın sol alt köşesinde görünen bir temel hareket hızı vardır. Koşu hızı, son zamanlarda hasar almadığınız sürece hareket hızınıza eklenir, koşu animasyonunuzda bir değişiklik ve arkanızda beyaz çizgiler ile gösterilir. Koşu hızı belirli eşyalarda bulunan bir özelliktir ve Bebop ve Lady Geist gibi bazı kahramanlarda doğuştan gelir.

Kozmik Perdeler​

Kozmik Perdeler ya görüşü engelleyen ya da tek yönlü görüşe izin veren gri bariyerlerdir, ya kapalı ya da gökkuşağı parıltılı duvarlar olarak görünürler. Bu perdeler hareketi engellemez, ancak onlara göre konumunuza bağlı olarak görebildiklerinizi etkilerler.

Muhafız Sonrası Hedefler​

Koridorunuzdaki düşman muhafızını indirdikten sonra, takım arkadaşlarınıza baskınlarda yardımcı olun, vazo, orta patron veya düşman yürüteçleri gibi harita hedefleri için gruplaşın ve koridorlarınızı zorlamak ve gelirinizi sabit tutmak için kampları ve asker dalgalarını farmlamaya devam edin.

Ruh Dağılımı​

Ruhlar, çoğunluğun katile gittiği kahraman öldürmeleri dışında, yakındaki takım arkadaşları arasında eşit olarak paylaştırılır. 10 dakikadan önce, her iki koridor partneri de birbirlerinin yakınındayken minyonlardan tam ruh değeri alır. 10 dakikadan sonra, ruhlar yalnızca ruh küresini onaylayarak verilir, bu da ruh kürelerini korumayı ve çalmayı daha önemli hale getirir.

Bağlantı Kesme ve Oyuncu Değiştirme İşlemleri​

Bir oyuncu oyununuzu terk ederse, maç kimliğini sağlayarak Discord'dan bir yedek oyuncu talep edebilir ve kasıtlıysa terk edeni rapor edebilirsiniz. Oyuncu yakında dönecekse P tuşunu kullanarak maçı duraklatabilirsiniz. Bir oyuncu maçı terk ederse, bir süre sonra diğer herkes için maçtan ayrılmak güvenli hale gelir. Bir maça yedek girmek için İZle kısmından maç idsini girin ve izleye tıklayın. Ardından ESC menüsünde yedek düğmesini arayın.

Maç Geçmişini ve Tekrarlarını Görüntüleme​

Ana menünün sağ üst köşesindeki profili görüntüle düğmesine tıklayarak maç geçmişinizi ve tekrarlarınızı görüntüleyebilirsiniz. Demoyu yeniden oynatmak için bir maç seçin. Bir hata raporuyla karşılaşırsanız, izlemek istediğiniz maça dönmeden önce farklı bir maçı görüntülemeyi deneyin.

Hassasiyet Dönüşümü​

CS veya diğer Kaynak oyun duyarlılığınızı bu oyuna dönüştürmek için mevcut duyarlılığınızı 0,5 ile çarpın.

Haritadaki Hayaletler​

Haritadaki hayaletler o bölgenin farklı bir yere çıkışı olmadığını gösterir.

Test Süresi ve Arkadaşları Davet Etme​

Test aşamasının ilk büyük yamaya kadar sürmesi bekleniyor, beta davetiyesi almak için buraya tıklayın.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Benzer konular

Üst